1402/11/02 18:02:25

دو تیم شهرداری سیرجان و نماینده فوتبال البرز در ورزشگاه شریعتی کرج به استقبال تعطیلات زمستانه رفته و شاگردان ایراندوست در فاز تهاجمی به برتری 2 بر صفردست یافتند.

هفته نهم و پایانی نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال زنان ایران با برتری تیم‌های مدعی به پایان رسید.

به گزارش فوتبالز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران در اوج حساسیت و هیجان پیگیری می‌شود و بعد از 8 هفته رقابت جذاب تیم‌ها، نوبت به انجام مسابقات هفته نهم که هفته پایانی نیم‌فصل نخست محسوب می‌شد، رسید و 10 تیم شرکت‌کننده در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران به دنبال آن بودند تا بتوانند در آخرین روز از فعالیت رقابت‌ها در نیم‌فصل اول عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند. در این میان، تیم‌های خاتون بم، شهرداری سیرجان و ملوان بندرانزلی در تلاش بودند تا بتوانند با صدرنشینی به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان بدهند.

بمی‌ها که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان شکست‌ناپذیر بوده‌اند و در 44 مسابقه اخیرشان هیچ باختی را متحمل نشده‌اند، به دنبال حفظ این رکورد رویایی بودند و تلاش‌شان بر این بود تا بعد از توقف غیرمنتظره در ایلام مقابل پالایش گاز، بتوانند با کسب پیروزی برابر ایساتیس کران فارس با صدرنشینی به استقبال تعطیلات زمستانه بروند. شاگردان مریم ایراندوست در تیم شهرداری سیرجان در هفته پایانی نیم‌فصل نخست میهمان هیات فوتبال البرز بودند و ملوان بندرانزلی هم در دیداری خانگی به مصاف تیم قعرنشینِ آوا تهران رفت.

عقده‌گشایی خاتون پیش از تعطیلات زمستانه!
شاگردان مرضیه جعفری در تیم خاتون بعد از رضایت دادن به تساوی بدون گل در ایلام مقابل پالایش گاز، به دنبال آن بودند تا بتوانند یک پایان موفق در نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتبال زنان به‌ثبت برسانند. بمی‌ها در دیداری خانگی برابر ایساتیس کران فارس به میدان رفتند که تا پیش از رسیدن به دقیقه 10 مسابقه، نمایش تهاجمی شاگردان جعفری باعث شد تا تیم خاتون به‌واسطه گلزنی مونا حمودی و سمانه چهکندی با 2 گل از حریف خود پیش بیفتد و در آستانه رسیدن به هفتمین پیروزی‌اش قرار گیرد.

بازیکنان خاتون با وجود برتری 2گله به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و عملکرد خیره‌کننده شاگردان جعفری باعث شد تا در روز دبل گلزنی زهرا قنبری، سارا دیدار و نگین زندی و با گلزنی دوباره مونا حمودی و البته درخشش و گلزنی شهناز جعفری‌زاده، بردی 10 بر یک در کارنامه خاتون بم به‌ثبت برسد تا بمی‌ها با ثبت بهترین برد این فصل لیگ برتر فوتبال زنان، هم به دوران صدرنشینی‌شان تداوم بخشند، هم رکورد شکست‌ناپذیری‌شان را حفظ کنند و هم با یک پیروزی خاطره‌انگیز به استقبال تعطیلات زمستانه بروند.

شهرداری و ملوان برنده شدند، سپاهان هم سرانجام رنگ پیروزی را دید
شاگردان مریم ایراندوست در تیم شهرداری سیرجان بعد از رسیدن به 4 برد پیاپی، در ورزشگاه شریعتی کرج در جست‌وجوی پنجمین پیروزی پیاپی‌شان بودند و امیدوار بودند تا بتوانند با کسب بردی پرگل برابر هیات فوتبال البرز به استقبال تعطیلات زمستانه بروند. بازیکنان شهرداری سیرجان مطابق انتظار در مسابقه امروز مالک توپ‌ومیدان بودند و عملکرد موفق شاگردان ایراندوست در فاز تهاجمی باعث شد تا آن‌ها بردی 2 بر صفر را به‌دست آورند و با رسیدن به پنجمین پیروزی متوالی به کار خود در نیم‌فصل اول پایان بدهند.

ملوان بندرانزلی هم که دیگر تیم مدعی قهرمانی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان محسوب می‌شود، امروز در دیداری خانگی در ورزشگاه سردار جنگل رشت میزبان تیم قعرنشینِ آوا تهران بود که ملوانی‌ها در نیمه نخست با وجود مالکیت بیشتر، تنها یک‌بار موفق به گلزنی شدند اما در نیمه دوم، شاگردان ساناز سامی توانستند به شمار گل‌های خود بیفزایند و در پایان یک بازی پراتفاق، بردی 4 بر یک گله را به‌دست آوردند تا همچنان در کورس مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان بمانند.

سپاهان اصفهان هم که در 4 بازی اخیر خود در لیگ برتر فوتبال زنان موفق به کسب پیروزی نشده بود، امروز در تهران مقابل پیکان موفق به طلسم‌شکنی شد؛ به‌طوری‌که شاگردان نیلوفر اردلان در روز درخشش هاجر دباغی توانستند بردی 2 بر یک را به‌دست آورند تا با این پیروزی روحیه‌بخش به استقبال تعطیلات زمستانه بروند. دیگر مسابقه هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال زنان، پالایش گاز ایلام با نتیجه یک بر صفر مقابل کانی کردستان به پیروزی رسید.

نتایج هفته نهم لیگ برتر فوتبال زنان ایران
جمعه بیست‌ونهم دی‌ماه

خاتون بم 10-1 ایساتیس کران فارس

هیات فوتبال البرز 0-2 شهرداری سیرجان

ملوان بندرانزلی 4-1 آوا تهران

پیکان تهران 1-2 سپاهان اصفهان

کانی کردستان 0-1 پالایش گاز ایلام