1402/11/03 20:36:22

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور سوم گروه C جام ملت‌های آسیا، امروز _سه‌شنبه، سوم بهمن_ از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌های ایران و امارات در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر الریان به مصاف یکدیگر رفتند.

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا به مصاف امارات رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های دور سوم گروه C جام ملت‌های آسیا، امروز _سه‌شنبه، سوم بهمن_ از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌های ایران و امارات در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر الریان به مصاف یکدیگر رفتند.

گروه C جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳
دیدار تیم‌های ایران و امارات

ورزشگاه: اجوکیشن سیتی (الریان، قطر)

تماشاگر: ۳۴ هزار و ۲۵۹

گل‌ها:

مهدی طارمی (دقیقه ۲۶ و ۶۵) برای ایران

یحیی الغسانی (دقیقه ۳+۹۰) برای امارات

اخطار:

صادق محرمی (دقیقه ۴۱)، محمد حسین کنعانی زادگان (دقیقه ۶۲) از ایران

طحنون الزعابی (دقیقه ۵۴)، خالد ابراهیم (دقیقه ۷۲) از امارات

ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی (۴۵- رامین رضاییان)، سامان قدوس (۶۷- امید ابراهیمی)، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی (۶۷- محمد محبی)، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده (۶۷- علیرضا جهانبخش) و سردار آزمون (۸۷- رضا اسدی)

سرمربی: امیر قلعه نویی

امارات: خالد عیسی، زاید سلطان، خالد ابراهیم، خالد الهاشمی، بدر ناصر، حارب عبدالله، طحنون الزعابی، عبدالله رمضان، ماجد راشد، علی صالح و یحیی الغسانی

سرمربی: پائولو بنتو

داور: تانتاشف ایلگیز (ازبکستان)

شرح بازی:

مصاف تیم‌های اول و دوم گروه C جام ملت‌های آسیا در حالی برگزار شد که هر نتیجه‌ای جز شکست ایران حکم به صدرنشینی این تیم می‌داد، اما با این وجود، امیر قلعه نویی ترجیح داد با ترکیب اصلی خود برابر قدرتمندترین حریف گروه خود به میدان برود تا بدون حرف و حدیث صدرنشینی خود را در پایان این مرحله قطعی کند.

مطابق انتظار بازی با مالکیت توپ توسط ایران آغاز شد و شاگردان امیر قلعه نویی با طراحی حملات مختلف روی دروازه امارات روی دروازه این تیم خطرساز شدند تا اینکه در دقیقه ۲۶ روی یکی از حملات خطرناک ایران این مهدی طارمی بود که پاس فوق‌العاده آزمون را به گل تبدیل کرد.

برتری محسوس ایران در نیمه نخست می‌توانست با گل علی قلی‌زاده دو برابر شود، اما آفساید میلی‌متری که توسط VAR تشخیص داده شد مانع دو گله شدن ایران در نیمه نخست شد تا تنها یک گل دستاورد تیم ملی در نیمه نخست باشد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۲۶- ایران) - روی یک حرکت در عمق با پاس سردار آزمون، این طارمی بود که در موقعیت تک به تک قرار گرفت تا با یک ضربه دقیق دروازه امارات را باز کند. گل اول ایران به امارات + فیلم

۰-۲ (دقیقه ۶۵- ایران) - با اشتباه مدافع امارات، سردار آزمون در موقعیتی خوب در پشت محوطه جریمه امارات صاحب توپ شد و در ادامه ضربه بی نقص و دقیق طارمی به طاق دروازه امارات چسبید. گل دوم ایران به امارات + فیلم

۱-۲ (دقیقه ۳+۹۰- امارات) - پاس پشت مدافعان عبدالله رمضان در موقعیتی عالی به الغسانی رسید تا او با یک ضربه بی نقص اختلاف را به حداقل برساند.
 
دقایق حساس:

دقیقه ۱۸- توپ ارسالی قدوس از سمت چپ در مرکز محوطه جریمه با ضربه سر خطرناک آزمون همراه شد، اما توپ با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳- ارسال احسان حاج صفی از سمت چپ در محوطه جریمه امارات با ضربه سر شیرجه‌ای قلی زاده تبدیل به گل شد و در حالی که داور در ابتدا گل را پذیرفته بود، در ادامه VAR صحنه را آفساید تشخیص داد تا گل دوم ایران مردود شود.

دقیقه ۴۳- صادق محرمی روی جنگ برای تصاحب توپ دچار مصدومیت نسبتاً شدیدی شد و لحظاتی بعد رامین رضاییان به جای او به زمین آمد.

دقیقه ۴۷- شوت مهدی قایدی از پشت محوطه جریمه امارات با فاصله‌ای کم از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴- با خطای کنعانی زادگان روی الغسانی، داور با کمک VAR خطای پنالتی گرفت، اما ضربه پنالتی الغسانی را بیرانوند با شیرجه‌ای بلند مهار کرد.

دقیقه ۶۷- پاس در عمق طارمی باعث شد آزمون در موقعیتی تک به تک دروازه امارات را باز کند، اما کمک داور با اعلام آفساید گل را مردود کرد.

دقیقه ۷۳- توپ ارسالی از سمت راست با ضربه سر محبی همراه شد، اما توپ با برخورد به مدافع امارات راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۱- توپ ارسالی حاجی صفی از سمت چپ محوطه جریمه امارات در ابتدا با ضربه جهانبخش به تیر دروازه امارات برخورد کرد اما در ادامه ضربه محبی به گل سوم ایران تبدیل شد که در ادامه صحنه گل به VAR رفت تا داور خطای محبی پیش از گل را اعلام کند و سومین گل ایران اینگونه مردود شود.