1402/11/08 22:37:01

تیم های ملی فوتبال استرالیا و تاجیکستان با غلبه‌ بر اندونزی و امارات به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا صعود کردند.

تیم های ملی فوتبال استرالیا و تاجیکستان با غلبه‌ بر اندونزی و امارات به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا صعود کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا امروز _یک‌شنبه هشتم بهمن_ آغاز شد و تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و اندونزی از ساعت ۱۵:۰۰ در ورزشگاه جاسم بن‌حمد شهر دوحه قطر و با قضاوت عبدالله حسن محمد بایکدیگر دیدار کردند و استرالیا با کسب پیروزی بدون دردسر راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

استرالیایی‌ها در دقیقه سیزدهم بازی روی حرکت جکسون ایروین و ضربه این بازیکن که با تغییر مسیر مدافع اندونزی به گل تبدیل شد از حریف خود پیش افتاد تا بدون شوت در چهارچوب اولین گل را ثبت کند و در پایان نیمه نخست توسط مارتین بویل گل دوم را هم وارد دروازه اندونزی کرد تا اولین ضربه آن‌ها در چارچوب به گل دوم‌شان ختم شود.

در دقیقه ۸۹ ارسال از سمت راست بازیکنان استرالیا درون محوطه جریمه اندونزی، ضربه سر مهاجم استرالیا و مهار ارناندو، ریباند توپ و دروازه خالی پیش‌روی مهاجم کانگروها با ضربه نهایی گودوین به گل سوم استرالیا تبدیل شد. این پایان حملات سهمگین استرالیا نبود و دقیقه ۱+۹۰ ضربه کاشته استرالیایی‌ها به داخل محوطه اندونزی و ضربه سر سوتار تبدیل به گل چهارم تیم استرالیا شد.

تیم ملی فوتبال تاجیکستان توانست با برتری برابر امارات به دور یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند.

به گزارش ایسنا، در دومین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا و از ساعت ۱۹:۳۰، تاجیکستان دست به کار بزرگی زد و توانست با برتری برابر امارات، به جمع ۸ تیم برتر آسیا صعود کند و منتظر جدال اردن و عراق برای دیدار یک چهارم نهایی خود باشد.

امارات ۱(۳) - (۵)۱ تاجیکستان
گل: وحدت هنانوف برای تاجیکستان، خلیفه الحمادی برای امارات
کارت زرد: یحیی الغسانی و الذبی از امارات
کارت قرمز: -

شرح گل
در دقیقه ۳۰، بعد از برگشت داده شدن کرنر تاجیکستان، ارسال از سمت راست با ضربه سر وحدت هنانوف تبدیل به گل پیروزی‌بخش تاجیکستان شد.

در دقیقه ۵ + ۹۰، امارات صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ارسال احمد صالح را خلیفه الحادی تبدیل به گل مساوی تیمش کرد تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

در ضربات پنالتی تاجیکستان هر ۵ ضربه اش را گل کرد و امارات یک پنالتی از دست داد تا تاجیکستانی ها به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.