1402/08/19 17:41:07

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در اولین بازی‌اش در جام جهانی زیر ۱۷ سال به مصاف برزیل می‌رود.

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در اولین بازی‌اش در جام جهانی زیر ۱۷ سال به مصاف برزیل می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، نوزدهمین دوره جام جهانی زیر ۱۷ سال فوتبال جهان امروز (جمعه) با برگزاری ۴ بازی در اندونزی آغاز می‌شود.

در این دوره ۲۴ تیم در ۴ ورزشگاه بین‌المللی جاکارتا، گلورا بانگ تومو سورابایا، جالاک هاروپات باندونگ و ماناهان سوراکارتا بازی می‌کنند.

برنامه دیدارهای روز نخست به شرح زیر است:

گروه A
ساعت ۱۶(۱۲:۳۰ به وقت تهران)
پاناما_ مراکش (ورزشگاه گلورا بانگ)

ساعت ۱۹ (۱۵:۳۰ به وقت تهران)
اندونزی_ اکوادور(ورزشگاه گلورا بانگ)

گروه B
ساعت ۱۶(۱۲:۳۰ به وقت تهران)
مالی_ ازبکستان(ورزشگاه ماناهان)

ساعت ۱۹(۱۵:۳۰ به وقت تهران)
اسپانیا_ کانادا

تیم ملی کشورمان که در یکی از سخت‌‌ترین گروه‌های مسابقات باید به مصاف برزیل، انگلیس و نیوکالدونیا در گروه C برود نیز اولین بازی خود در این تورنمنت را از ساعت ۱۵:۳۰ شنبه در ورزشگاه ۸۰ هزار نفری بین‌المللی جاکارتا، برگزار می‌کند.

نوجوانان ایران که پس از ۶ سال بار دیگر در مهم‌ترین تورنمنت دنیا در این رده سنی شرکت می‌کنند، در دوره قبلی با صعود به یک چهارم نهایی شگفتی‌سازی کرده و اکنون نیز به دنبال همین هدف هستند.

با این وجود حسین عبدی و شاگردانش به این نکته به خوبی واقف هستند که در تقابل با ۲ غول فوتبال جهان، کار سختی برای رسیدن به این هدف دارند.

ایران که با حضور در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا برای ششمین بار جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده و سابقه یک قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی قاره کهن را دارد، در ۳ دوره قبلی حضورش در جام جهانی موفق به صعود از مرحله گروهی شده است اما این بار در آغاز یک راه سخت باید مقابل دومین تیم پرافتخار دنیا قرار بگیرد.

برزیل که در رده سنی بزرگسالان، پرافتخارترین تیم دنیا محسوب می‌شود در رده سنی زیر ۱۷ سال نیز ۱۸ بار در جام جهانی شرکت کرده که ۴ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۳ مقام حاصل عملکردش در دوره‌های قبلی  است. شاگردان فلیپه لئال به عنوان مدافع قهرمانی پا به اندونزی گذاشته‌اند زیرا به دلیل پاندمی کرونا مسابقات در سال ۲۰۲۱ برگزار نشد و آنها در سال ۲۰۱۹ جام را در کشور خودشان بالای سر بردند.

سلسائو در ۱۹ دوره حضورش در مسابقات آمریکای جنوبی نیز ۱۳ قهرمانی، ۳ نایب قهرمانی و یک سومی را به دست آورده است.

هر ۲۱ بازیکن فهرست برزیل مانند ایران در این کشور بازی می‌کنند‌. در تیم کشورمان می‌توان از نفراتی مثل اسماعیل قلی‌زاده، کسری طاهری، عرفان درویش‌ عالی، آرشا شکوری، رضا غندی‌پور، ابوالفضل ذلیخیایی،  نیما اندرز و حسام نفری به عنوان چهره‌های کلیدی نام برد.

لوران لوکاس، بازیکن شماره ۱۱ برزیلی‌ها نیز که در تیم فلامینگو عضویت دارد، جزء چهره هایی است که از همین حالا نظر استعدادیاب تیم‌هایی مثل چلسی، منچستریونایتد و حتی رئال مادرید را به خود معطوف کرده است‌.

نکته جالب این جا است که با وجود تقابل با این حریف فوق‌العاده قدرتمند، حسین عبدی و شاگردانش بارها اعلام کرده‌اند که به دنبال ارائه یک بازی فوق‌العاده و شگفتی‌سازی مقابل برزیل هستند و هیچ ترسی از این تیم ندارند که همین موضوع اعتماد به نفس نوجوانان کشورمان را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند آنها به نام حریف متمرکز نشده‌اند‌.