1402/09/23 18:27:37

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال با گل دقیقه ۷۷ عالیشاه و گل پنالتی استقلال به نتیجه مساوی رسید.

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال از ساعت ۱۶:۲۰ امروز (با چند دقیقه تاخیر) در دربی ۱۰۲ پایتخت در دیداری معوقه از هفته پنجم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند.
 
گل: امید عالیشاه ۷۸ برای پرسپولیس، کوین یامگا ۷+۹۰ (پنالتی) برای استقلال
 
 ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی و شهاب زاهدی
 
 ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، سعادت حردانی، روزبه چشمی، امید حامدی‌فر، آرمین سهرابیان، کوین یامگا، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، گوستاوو بلانکو، مهرداد محمدی و ابوالفضل جلالی
 
داور: موعود بنیادی‌فر
کمک‌ها: سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم
داور چهارم: بیژن حیدری
کمک داور ذخیره: محمدرضا منصوری
داور VAR: زید ثامر (عراق)
کمک داور ویدیوئی: حیدر عبدالحسن
 
لحظات حساس بازی:
 
دقیقه ۴: خطایی که یامگا در میانه زمین گرفته بود مهدی مهدی پور به محوطه جریمه پرسپولیس فرستاد که ضربه پشت سر آرمین سهرابیان نزدیک بود منجر به گل شود، اما توپ در موقعیت آفساید به حامدی فر رسید و در نهایت به اوت رفت.
 
دقیقه ۸: سانتر تماشایی مهدی ترابی از ضربه ایستگاهی وسط زمین را نعمتی با نوک پا زد، ولی سید حسین حسینی این موقعیت عالی پرسپولیس را دفع کرد و در ادامه هم ضربه نعمتی دوباره با دخالت استقلالی‌ها راهی کرنر شد.
 
دقیقه ۱۱: اولین استفاده VAR در تاریخ فوتبال ایران در این لحظه اتفاق افتاد. پس از متوقف شدن بازی در صحنه مصدومیت بیرانوند، موعود بنیادی فر بنابر درخواست داوران ویدئویی عراقی به کنار زمین آمد تا صحنه مشکوک قبلی در دقیقه ۹ روی ارسال از کرنر برای پرسپولیس را بازبینی کند. بنیادی فر در این صحنه برخلاف پیشنهاد داور ویدئویی، برخورد آرمین سهرابیان با شهاب زاهدی در محوطه جریمه استقلال را پنالتی تشخیص نداد و بازی را دنبال کرد.
 
دقیقه ۱۵: پرتاب اوت حردانی در یک رفت و برگشت به پشت محوطه جریمه آمد که دو پاس پیاپی با ضربه سر توسط یامگا و روزبه چشمی در مقابل دروازه پرسپولیس به حامدی فر رسید، اما ضربه او از محوطه ۶ قدم به بیرون رفت که البته کمک داور اول آفساید او را گرفته بود.
 
دقیقه ۱۶: دروازه استقلال توسط شهاب زاهدی باز شد، اما داور خطای این مهاجم روی سید حسین حسینی را گرفته بود و گل را مردود کرد.
 
دقیقه ۱۹: شوت راه دور سروش رفیعی با اختلاف کم از روی دروازه استقلال رد شد.
 
دقیقه ۲۷: ارسال خطرناک دانیال اسماعیلی فر از جناح راست به محوطه جریمه استقلال را حسینی دفع کرد.
 
دقیقه ۳۷: پس از دفع توپ مهدی ترابی در محوطه جریمه خودی، نکونام و مربیان استقلال به شدت اعتقاد به برخورد توپ به دست بازیکن پرسپولیس داشتند که بنیادی فر بازی را ادامه داد.
 
دقیقه ۳۹: ارسال یامگا از جناح راست زمین به محوطه جریمه پرسپولیس را کنعانی‌زادگان پس از تنه به تنه شدن با بلانکو دفع کرد که در این صحنه استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند.
 
دقیقه ۲+۴۵: نزدیک بود با اشتباه بیرانوند دروازه پرسپولیس باز شود که ضربه سر یامگا و دفع ناقص گلر پرسپولیس را کنعانی دور کرد تا استقلال به گل نرسد.
 
دقیقه ۳+۴۵: ارسال خطرناک از کرنر سمت چپ زمین به محوطه جریمه پرسپولیس را بازیکنان استقلال با اشتباه خودشان هدر دادند و از مقابل دروازه توپ را تبدیل به گل نکردند.
 
دقیقه ۴۷: یامگا پس از نفوذ سریع از سمت راست زمین توپ را به محوطه جریمه فرستاد که مهار، چرخش و شوت محکم پای چپ محمدی از بالای دروازه پرسپولیس رد شد.
 
دقیقه ۵۶: ارسال خطرناک رضاوند از جناح چپ را محمدی نتوانست با ضربه سر بزند تا توپ به بیرانوند برسد.
 
دقیقه ۶۰: ارسال مهدی مهدی پور و ضربه سر بلانکو را بیرانوند به راحتی در اختیار گرفت.
 
دقیقه ۶۰: پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند بخاطر خطای امید حامدی فر روی شهاب زاهدی، هافبک استقلال باید کارت زرد دوم را می‌گرفت، ولی بنیادی فر چنین تصمیمی نداشت.
 
دقیقه ۷۷: پاس بلند وحدت هنانوف در سمت راست زمین را آرمین سهرابیان با دفع رو به عقب و پاس بلند به حسین حسینی رساند که این گلر با ضربه سر سعی کرد توپ را دفع کند و در ادامه هم روزبه چشمی همین کار را کرد، اما امید عالیشاه پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوت روی پای سرضرب زمینی و فنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و تعویض طلایی قرمز‌ها لقب گرفت.
 
دقیقه ۸۰: شوت تماشایی امید عالیشاه با اختلاف کم از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.
 
دقیقه ۸۱: شوت آرمین سهرابیان دقت لازم را نداشت و راهی اوت شد.
 
دقیقه ۸۳: پیمان بابایی در برخورد با علی نعمتی در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد و توپ در اختیار بیرانوند قرار گرفت که داور در این صحنه اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت. موعود بنیادی‌فر هم پس از ۶ دقیقه توقف بازی و بازبینی ویدئویی پنالتی را تایید نکرد و بازی را ادامه داد. جواد نکونام پس از این اتفاق به شدت در کنار زمین نسبت به داوری اعتراض داشت.
 
دقیقه ۲+۹۰: آرش رضاوند در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد و این صحنه پس از بازبینی توسط VAR پنالتی گرفته شد.
 
دقیقه ۷+۹۰: گل اول استقلال توسط یامگا از روی نقطه پنالتی