1402/08/20 19:30:40

تیم فوتبال نوجوانان ایران که در جام جهانی با دو غول بزرگ دنیا همگروه است، در نخستین دیدار خود شگفتی اول جام را رقم زد و مدافع عنوان قهرمانی را به زانو در آورد و به برد تاریخی رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های نوجوانان ایران و برزیل از ساعت ۱۵ و در ورزشگاه ملی جاکارتا اندونزی با قضاوت «سلوین برون» از هندوراس به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۳ بر ۲ تیم ملی ایران به پایان رسید. رایان ویتور و ابوالفضل زمانی (گل به خودی) گل‌های برزیل و یعقوب براجعه، کسری طاهری و اسماعیل قلی زاده سه گل ایران را در این بازی به ثمر رساندند.

برتری مطلق برزیل و پیروزی در نیمه اول

نیمه اول این دیدار با حملات متعدد برزیلی‌ها همراه بود و بازیکنان این تیم بارها از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کردند که آرشا شکوری توانست واکنش‌های خوبی را از خود به نمایش بگذارد و بارها دروازه ایران را نجات داد. در دقیقه ۲۸ و روی کرنر ارسالی برزیلی‌ها، رایان ویتور با شوتی فنی و از پشت محوطه جریمه گل اول طلایی پوشان را به ثمر رساند. در دقایق پایانی بازی در نیمه اول، روی حرکت خوب برزیلی‌ها از سمت راست، با دخالت رایان ویتور توپ به ابوالفضل زمانی برخورد کرد و شکوری نتوانست آن را مهار کند تا گل دوم برزیلی‌ها وارد دروازه ایران شود.

شروع خوب ایران و گلزنی براجعه مقابل برزیل

تیم ایران نیمه دوم را با دو تغییر در ترکیب خود آغاز کرد و کسری طاهری به جای ابوالفضل زمانی و علیرضا همایی فرد به جای ابوالفضل ذلیخایی وارد زمین شدند. برزیل در همان ابتدای نیمه دوم بازی را هجومی شروع کرد و شوت لوران با اختلاف از کنار دروازه شکوری به بیرون رفت. در دقیقه ۴۹ باز هم برزیلی‌ها به سمت دروازه ایران حمله ور شدند که شوت کامیلو از بالای دروازه ایران راهی اوت شد. در دقیقه ۵۴ نیما اندرز از سمت راست توپ را به سمت محوطه جریمه برزیل ارسال کرد که مدافع این تیم توپ را به طور ناقص برگشت داد و یعقوب براجعه پس از کنترل توپ و با شوتی زمینی روی اشتباه دروازه بان برزیل توانست گل نخست ایران را وارد دروازه برزیل کند.

پس از گل نخست ایران برزیل باز هم حالت هجومی گرفت اما شوت رایان راه به جایی نبرد و از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از این موقعیت برزیلی‌ها، شکوری بازی را سریع آغاز کرد و توپ را به سمت چپ زمین برد که نفوذ سریع قلی‌زاده شوت او با اختلاف اندکی از کنار دروازه برزیل به بیرون رفت و تبدیل به گل نشد. در ادامه برزیلی‌ها چند موقعیت روی دروازه ایران خلق کردند اما هیچ دام از آنها ثمره‌ای برای سلسائو (لقب تیم برزیل) نداشت.

شروع مجدد فوق العاده شکوری و گل تساوی برای ایران

در دقیقه ۶۹، آرشا شکوری با شروع مجدد استثنایی توپ را به کسری طاهری که در نیمه دوم وارد بازی شده بود رساند و با فرار سریع این بازیکن طاهری به محوطه جریمه برزیل رسید و شوت او از بین پاهای دروازه بان برزیل رد شد تا گل دوم و تساوی بخش برای ایران به زیبایی هرچه تمام تر به ثمر برسد.

برزیل پس از دریافت گل تساوی، کاملاً به هم ریخته بازی می‌کرد و در دقیقه ۷۳، بازیکنان ایران ضد حمله‌ای را به سمت دروازه برزیل تدارک دیدند که کسری طاهری با فرار خوب خود توپ را در عرض زمین به قلی زاده پاس داد و این بازیکن در مصافی تک به تک با دروازه بان برزیل توانست گل سوم ایران را وارد دروازه طلایی پوشان کند.

در دقیقه ۸۳ برزیلی‌ها موقعیتی را روی دروازه ایران خلق کردند که با واکنش شکوری توپ راهی اوت شد.

در پایان این بازی با برتری سه بر دو تیم ایران به پایان رسید. در دیدار بازی این گروه تیم انگلیس موفق شد با نتیجه ۱۰ بر صفر کالدونیای جدید را شکست دهد و در صدر جدول قرار گیرد.