1402/11/05 22:29:30

عصر امروز _پنج‌شنبه پنجم بهمن_ در چارچوب گروه ششم مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، تیم‌های ملی فوتبال عربستان‌سعودی و تایلند از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی (شهر آموزش) قطر رودرروی همدیگر قرار گرفتند و به تساوی بدون‌گل دست یافتند و تقابل تیم‌های ملی فوتبال قرقیزستان و عمان نیز در ورزشگاه عبدالله بن‌خلیفه دوحه قطر با تساوی یک بر یک دو تیم و در نهایت حذف عمان و قرقیزستان به پایان انجامید.

عربستان و تایلند در سومین بازی گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به تساوی بدون‌گل رسیدند و باهم راهی دور حذفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا،عصر امروز _پنج‌شنبه پنجم بهمن_ در چارچوب گروه ششم مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، تیم‌های ملی فوتبال عربستان‌سعودی و تایلند از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی (شهر آموزش) قطر رودرروی همدیگر قرار گرفتند و به تساوی بدون‌گل دست یافتند و تقابل تیم‌های ملی فوتبال قرقیزستان و عمان نیز در ورزشگاه عبدالله بن‌خلیفه دوحه قطر با تساوی یک بر یک دو تیم و در نهایت حذف عمان و قرقیزستان به پایان انجامید.

این دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که عربستان صعودش را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرده است و تایلند هم برای صعود به مرحله حذفی به یک امتیاز نیاز دارد و یا در صورت شکست باید امیدوار باشد در دیدار همزمان، عمان نتواند برابر قرقیزستان به برتری برسد.
در شروع بازی هر دو تیم بازی را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه ۱۲ بازیکنان عربستان صاحب یک ضربه پنالتی شدند که ضربه «عبدالله ردیف» را دروازه‌بان تایلند مهار کرد. همچنین در جریان دیدار تیم‌های تایلند و عربستان در جام ملت‌های آسیا، دو تیم گل‌هایی را به ثمر رساندند که از سوی داور آفساید اعلام شد.

دقیقه ۳۵ دومین گل تایلند به دلیل آفساید مردود و دقیقه ۵۶ بازی گل عبدالله قریب از سوی داور به دلیل آفساید مردود اعلام شد تا بازی بدون‌گل دنبال شده و در ادامه هم تلاش‌های دو تیم در این بازی بی‌ثمر بود و بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید تا صعود هر دو تیم به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی شود.

تساوی یک بر یک قرقیزستان و عمان در آخرین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به حدف دو تیم از این تورنمنت انجامید.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، تقابل تیم‌های ملی فوتبال قرقیزستان و عمان عصر امروز _پنج‌شنبه پنجم بهمن_ از ساعت ۱۸:۳۰ همزمان با دیگر دیدار هفته سوم و پایانی گروه ششم در ورزشگاه عبدالله بن‌خلیفه دوحه قطر با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان انجامید.

در دقیقه ۸ بازی کرنر ارسالی از روی نقطه کرنر با خروج بد دروازه‌بان قرقیزستان همراه شد. در ادامه محسن الغسانی با ضربه سر دروازه را باز کرد. ارجان توکوتایف بازهم به هوا پرید و سه مدافع هم روی خط حضور داشتند. در نهایت VAR صحنه را بررسی و عبور توپ از خط دروازه را تأیید کرد.

دقیقه ۸۰ اشتباهات سریالی بازیکنان عمان، این تیم را در آستانه حذف قرار داد. ابتدا توپ در میانه میدان لو رفت و بعد خالد البریکی و ابراهیم المخینی تعارف کرده و توپ و دروازه خالی را در اختیار جوئل کوجو قرار دادند. او نیز به راحتی دروازه را باز کرد و به طعنه از داور و عمانی‌ها خواست باز هم VAR را چک کنند.

این تیم در سومین و آخرین دیدار خود از گروه ششم به مصاف قرقیزستان رفت. عمان در بازی نخست مقابل عربستان کامبک خورد و دو بر یک باخت. شاگردان برانکو در دیدار دوم برابر تایلند به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند. قرقیزستان هم دو شکست دو بر صفر را تجربه کرده و در قعر جدول گروه ایستاده بود.

عمان با کسب پیروزی مقابل قرقیزستان می‌توانست یکی از چهار تیم برتر سوم باشد که جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را دریافت می‌کند. البته شاگردان برانکو روی کاغذ، شانس دوم شدن و صعود مستقیم را هم داشتند اما در حالی که یک پیروزی با حداقل اختلاف می‌توانست عمان را به مرحله بعدی ببرد، شاگردان برانکو از کسب پیروزی مقابل قرقیزستان قعرنشین هم عاجز ماندند و خیلی زود با جام خداحافظی کردند.