1403/01/18 13:28:55

صفحه ورزشی روزنامه جام جم در شنبه 18 فروردین 1403 هم اکنون در سایت هیات فوتبال استان البرز قابل مشاهده می باشد.

صفحه ورزشی روزنامه جام جم در شنبه 18 فروردین 1403 هم اکنون در سایت هیات فوتبال استان البرز قابل مشاهده می باشد.

به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال استان البرز، صفحه ورزشی روزنامه جام جم در شنبه 18 فروردین 1403 هم اکنون در سایت هیات فوتبال استان البرز قابل مشاهده می باشد.

در صفحه 4 روزنامه جام جم شما می خوانید:

طلسم محرم می‌شکند یا جواد‌؟
گرچه بازی‌های باشگاهی در سال جدید از هفته گذشته و با دو دیدار معوقه آغاز شد، اما از امروز ماراتن ۹ هفته‌ای تا پایان فصل کلید می‌خورد؛ ماراتنی که در یک سوی آن سرخابی‌ها در کنار سپاهان و تراکتور در فکر صدر جدول و قهرمانی هستند و در سوی دیگرش، تیم‌ها برای ماندن در لیگ‌برتر و سقوط نکردن به لیگ یک تلاش می‌کنند.

استقلال که با جواد نکونام فراتر از تمام انتظار کار کرده و سال گذشته را به تنهایی در صدر به اتمام رساند، در اولین بازی امسال باید به مصاف مس رفسنجان برود. این دیدار علاوه بر این‌که در تثبیت موقعیت نکونام و تیمش در صدر جدول بسیار مهم است، جنبه انتقامی هم برای آبی‌پوشان دارد.صدرنشین لیگ برتر در اولین بازی سال جدید خود باید به مصاف تیمی برود که در جام حذفی مقابل آنها مغلوب شده و از گردونه مسابقات خیلی زود کنار رفت. محمدمهدی محبی و منتظر محمد، گلزنان نارنجی‌پوشان در این دیدار بودند و باعث شدند تا دومین باخت استقلال در این فصل به ثبت برسد.تیم پایتخت‌نشین پیش از این در هفته سوم لیگ با یک گل به میزبان خود سپاهان باخته بود و پس از ۶ ماه در جدال با مس بار دیگر طعم تلخ باخت را چشید. آبی‌ها گر‌چه پس از این شکست دو برد و یک تساوی در دربی به دست آوردند اما آمار دو گل زده در چهار بازی اخیر کمی نگران‌کننده است و باید دید در اولین بازی سال جدید شاگردان نکونام چه خواهند کرد.در طرف مقابل مس با سرمربی جدید خود محرم نویدکیا هنوز باختی را تجربه نکرده تا رفسنجانی‌ها با روحیه خوبی پا به ورزشگاه آزادی بگذارند. البته استقلال هم در استادیوم خانگی خود به جز بازی دربی مقابل پرسپولیس که به تساوی انجامید، در سایر بازی‌ها همواره برنده بوده و باید دید آیا طلسم یکی از دو تیم

در این مسابقه به پایان خواهد رسید یا نه؟
جواد نکونام باخت برابر سپاهان را در دور برگشت لیگ جبران کرد و با تک گل روزبه چشمی از سد طلایی‌پوشان گذشت. حالا آنها در پی این هستند تا خیلی زود و حدود یک ماه پس از شکست تلخ جام حذفی، با مس رفسنجان و محرم نویدکیا هم تسویه‌حساب کنند و اولین شکست را به سرمربی سابق سپاهان متحمل کنند. صدرنشین کنونی لیگ، به جز دو تساوی مقابل رقیب سنتی‌اش پرسپولیس، دیگر بازی‌های این فصلش در ورزشگاه آزادی را با برد پشت سر گذاشته است.
 
بازی‌های قبلی
در آخرین بازی سال گذشته استقلال که انتقادهایی هم نسبت به نحوه بازی این تیم شد، توانست در ورزشگاه دستگردی با یک گل هوادار را شکست دهد. بازی مس رفسنجان و ذوب‌آهن هم با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید تا تعداد نباختن‌های مس از زمان آمدن محرم در لیگ برتر به عدد ۶ برسد.
 
داور
یک روال قبل از هر بازی لیگ برتر وجود داشت که در فاصله چند روز مانده به هر بازی، نام تیم داوری مشخص می‌شد. نکته عجیب در مورد شروع بازی‌های هفته بیست و دوم این است که تازه  عصر روز گذشته نام داور بازی‌ها اعلام شد که بر این اساس  بیژن حیدی بازی امروز استقلال و مس رفسنجان را سوت می‌زند. حیدری در این فصل دو دیدار استقلال برابر نساجی و هوادار را قضاوت کرده که شاگردان نکونام در هر دو بازی برنده از زمین خارج شدند.
 
چهره بازی
برای یافتن چهره اصلی بازی امروز، باید نگاهی به سمت چپ خط حمله تیم مس داشت؛ جایی که منتظر محمد در چند بازی گذشته ستاره بی چون و چرای تیم محرم بوده است. این هافبک عراقی در بازی جام حذفی هم مهم‌ترین بازیکن زمین بود و با زدن یک گل، نقش مهمی در حذف تیم نکونام از جام حذفی داشت. نکته مهم در مورد منتظر محمد این است که بازیکن قرضی استقلال است و به احتمال فراوان فصل آینده برای آبی‌های پایتخت به میدان می‌رود. این بازیکن عراقی در ابتدای فصل جذب شد، اما به دلیل اختلافات علی خطیر و جواد نکونام، به صورت قرضی راهی رفسنجان شد.

۰۷
دو تیم تاکنون ۷ بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که نکته جالبش، ثبت صفر پیروزی برای تیم مس است. در ۷ بازی گذشته، استقلال ۵ بار برنده از زمین خارج شده و دو بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در واقع برد مس در جام‌حذفی، اولین پیروزی تاریخی رفسنجانی‌ها بر تیم آبی پایتخت بود.
۰۶
نکته آماری قابل توجه دیگر ۶ تقابل جواد نکونام و محرم نویدکیاست و دو سرمربی در این شش دیدار مساوات را کاملا رعایت کرده و سهم هر کدام کسب دو پیروزی است و دو مسابقه هم با نتیجه تساوی همراه بوده است. با این وجود نویدکیا از ۵تقابل با استقلال ۳ بار برنده بوده و فقط یک بار باخته ولی نکونام از ۹رویارویی با مس فقط یک برد به دست آورده است.

هاشمی‌نسب: بایدی برای قهرمانی استقلال وجود ندارد
بازهم جواد نکونام در نشست خبری استقلال شرکت نکرد و مهدی هاشمی‌نسب به جای او جواب خبرنگاران را داد. او در صحبت‌هایش به این مسأله هم اشاره کرد. در ادامه مهم‌ترین بخش حرف‌های هاشمی‌نسب را می‌خوانیم:

قطعا به سه امتیاز این دیدار احتیاج داریم. در تعطیلات تیم ما تمرینات بسیار خوبی را انجام داد و امیدوارم که بازی بسیار خوبی از آب در‌بیاید و بتوانیم در نخستین بازی سال جدید روند قبل از عید را ادامه دهیم. می‌دانیم که بازی سختی است. به هر حال با توجه به این‌که در صدر جدول قرار داریم، تیم‌های دیگر با انگیزه و توان دوچندان مقابل ما وارد زمین می‌شوند. هر چقدر که به پایان لیگ نزدیک می‌شویم، بازی‌ها به مراتب دشوارتر می‌شود.

سال قبل نیز از نوع بازی استقلال خیلی خوشحال بودند. سال گذشته استقلال زیبا بازی می‌کرد ولی متأسفانه در پایان فصل هیچ اتفاقی رخ نداد. ما ترجیح می‌دهیم همین‌گونه بازی کنیم ولی ان‌شاءا... بتوانیم در پایان فصل کاپ قهرمانی را به دست بیاریم. البته نه آن جامی که برخی دوستان روی ما فشار می‌آورند که استقلال باید قهرمان شود. ما به کسی قولی نداده‌ایم، فقط قول داده‌ایم که با تمام توان‌مان برای باشگاه و هواداران می‌جنگیم.

برخی افراد به ظاهر دوست که دشمنان اصلی ما هستند، می‌گویند که استقلال باید قهرمان شود. نخیر، هیچ بایدی وجود ندارد. با توجه به بضاعت و بازیکنانی که داریم، می‌جنگیم. اگر اینجای جدول هستیم، به‌خاطر تلاش بیش از حد بازیکنان ما بوده است. آنها بیش از توان‌شان کار کرده‌اند. هم بازیکنان، هم کادر فنی، کادر پزشکی، تدارکات، ماساژور و تمام ارکان تیم تلاش کرده‌اند. اگر حق و قسمت‌مان بود، حتی با همین بردهای اقتصادی و این شکل مسابقه، ما راضی هستیم که سه امتیاز را بگیریم و به امید خدا جام قهرمانی را به دست بیاوریم و به همین سبک بازی نیز راضی هستیم.

داشتم با دوستانم صحبت می‌کردم وگفتم شاید جواد نکونام با کنفرانس مطبوعاتی حال نمی‌کند اما من با شما حال می‌کنم و شما را دوست دارم و علاقه دارم که شرکت کنم.

محرم نویدکیا: دوست ندارم به هر قیمتی نتیجه بگیرم
محرم نویدکیا با حضور در نشست خبری پیش از بازی با استقلال، ضمن تعریف و تمجید از شاگردان نکونام، بازی این هفته تیمش را سخت توصیف کرد. در ادامه به مهم‌ترین بخش حرف‌های سرمربی مس رفسنجان نگاهی می‌اندازیم:

استقلال تیم منضبطی است که در ساختار دفاعی فوق‌‌العاده خوب هستند و در ضربات ایستگاهی قوی هستند. نکونام تیم خوب و قابل تحسینی درست کرده ‌و بازی برای هر دو تیم مهم است. شرایط این بازی برای دو تیم تأثیرگذار است زیرا ما می‌خواهیم شرایط خود را بهتر کنیم و استقلال می‌خواهد صدرنشین بماند. فکر می‌کنم بازی جذابی شود و هواداران از آن لذت ببرند.

منتظر محمد را در اختیار داریم و حتی برای حضور او در تیم امید عراق، ما باید تصمیم بگیریم و می‌توانستیم اجازه ندهیم اما چون کاپیتان امید است و من خودم زمانی در این شرایط بودم، دوست داشتم به او انرژی دهم تا به تیم کشورش کمک کند. او در این بازی و بازی بعد حضور دارد و بعد از آن برای بازی در تیم امید عراق از جمع ما جدا می‌شود.

اتفاقات در فوتبال نقش دارند اما وقتی یک تیم همه بازی‌هایش را با نتایج خوب پشت‌سر بگذارد، اتفاقی نیست. در همان بازی هم اگر پنالتی دقایق ابتدایی به گل تبدیل می‌شد، ممکن بود ما ببازیم. فوتبال برنامه‌ریزی می‌خواهد اما در شرایط حساس اتفاقاتی می‌افتد که قابل پیش‌بینی نیست.

من هم مثل بقیه دوست دارم نتیجه بگیرم اما دوست ندارم به هر قیمتی نتیجه بگیرم و دوست دارم آنچه می‌خواهم به نمایش بگذارم و نتیجه هم بگیرم. اگر موفق شدم که هیچ، اگر نشدم هم در خانه می‌نشینم. دوست دارم تیمم فوتبال زیبا بازی کند زیرا امروزه کسی برای صفر - صفر پول خرج نمی‌کند و به استادیوم نمی‌رود. در فوتبال ما جواب می‌دهد و خیلی‌ها این شکلی هستند اما در دنیا این شکلی نیست. البته در کشور ما چون فوتبال هنوز دولتی است و دولت پول تیم‌ها را می‌دهد، این قضیه جا نیفتاده و بسیاری تیم‌ها با همین تفکر پیش می‌روند.