1402/10/02 20:18:56

خاتون بم در پایان هفته ششم با 16 امتیاز و تفاضل 22+ صدرنشین جدول رقابت‌ها است و ملوان بندرانزلی با 16 امتیاز و تفاضل 7+ در رتبه دوم حضور دارد. شهرداری سیرجان با 13 امتیاز نامش در رتبه سوم به چشم می‌خورد و تیم‌های پالایش گاز ایلام و سپاهان اصفهان هم در رتبه‌های چهارم و پنجم حضور دارند.

در مهم‌ترین دیدارهای هفته ششم لیگ برتر فوتبال زنان ایران، تیم‌های خاتون بم و شهرداری سیرجان موفق شدند برابر رقبای خود به پیروزی برسند.

به گزارش فوتبالز ششمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران امروز (جمعه) اول دی‌ماه پیگیری شد؛ آن‌هم در حالی‌که تا پیش از مسابقات امروز، تیم‌های خاتون بم و ملوان بندرانزلی در قامت 2 تیم بدون شکست این فصل از رقابت‌ها، با 13 امتیاز در رتبه‌های اول و دوم جدول قرار داشتند و بعد از این 2 تیم، نام پالایش‌گاز ایلام، سپاهان اصفهان و شهرداری سیرجان به عنوان تیم‌های سوم تا پنجم جدول رده‌بندی به چشم می‌آمد. با توجه به دوئل تیم‌های مدعی، هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران به یکی از مهم‌ترین هفته‌ها در نیم‌فصل نخست تبدیل شد.

خاتون بم که صدرنشین جدول رقابت‌ها تا پایان هفته پنجم بود، امروز در دیداری بیرون از خانه میهمان سپاهان اصفهان بود. شهرداری سیرجان و پالایش گاز ایلام هم برگزارکننده دیگر مصاف حساس هفته ششم لیگ برتر فوتبال زنان بودند که این مسابقه به میزبانی ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان به انجام رسید و در ورزشگاه سردار جنگل رشت هم ملوانی‌ها برای حفظ روند شکست‌ناپذیری خود در فصل جاری برابر هیات فوتبال البرز صف‌آرایی کردند تا 5 تیم مدعی در 3 مسابقه حساس به میدان بروند.

کولاک مثلث مخوف خاتون در باغ فردوس
شاگردان نیلوفر اردلان در تیم سپاهان بعد از آنکه هفته گذشته برای نخستین‌بار در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان متحمل شکست شدند و با باختی 2گله مقابل شهرداری سیرجان به کار خود پایان دادند، امروز در دیداری خانگی به میزبانی ورزشگاه باغ فردوس اصفهان برابر خاتون بم رفتند و امید داشتند که بتوانند از این مسابقه امتیاز کسب کنند. در نیمه نخست، بمی‌ها تیم برتر زمین مسابقه بودند و گلزنی مونا حمودی برای خاتون باعث شد تا شاگردان مرضیه جعفری با برد به رختکن بروند.

بازیکنان خاتون با وجود برتری یک‌نیمه‌ای به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و زهرا قنبری و نگین زندی که زوج خط آتش بمی‌ها محسوب می‌شوند، با نمایش درخشان خود در نیمه دوم توانستند به شمار گل‌های خود بیفزایند. ابتدا قنبری در نقش گلزن در ترکیب خاتون درخشید و بعد از گلزنی او، نگین زندی بود که توانست اختلاف را به 3 گل برساند تا مهم‌ترین تقابل هفته لیگ برتر فوتبال زنان با برتری 3 بر صفر شاگردان مرضیه جعفری در تیم خاتون بم به پایان برسد.

جشنواره گل سیرجانی‌ها در خانه
شهرداری سیرجان و پالایش گاز ایلام برگزارکننده دیگر نبرد حساس هفته ششم لیگ برتر فوتبال زنان ایران بودند. شاگردان مریم ایراندوست در همان نیمه نخست توانستند برتری خود را به حریف دیکته کنند و نمایش تهاجمی سفیدپوشان سیرجانی باعث شد تا آن‌ها در نیمه اول، بردی 4 بر یک را به‌دست آورند. درخشش زهرا علیزاده و دبل گلزنی او برای سیرجانی‌ها، نقش اصلی را در برتری یک‌نیمه‌ای شاگردان مریم ایراندوست داشت و فاطمه اردستانی و ملیکا متولی دیگر گلزنان شهرداری سیرجان در نیمه نخست بودند.

سیرجانی‌ها در نیمه دوم به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و درخشش فاطمه شبان و دبل گلزنی او باعث شد تا نتیجه بازی 6 بر یک به سود شاگردان مریم ایراندوست شود و بعد از باخت یک‌گله مقابل ملوان، دومین و سنگین‌ترین شکست این فصل پالایش گاز ایلام به‌ثبت برسد. در سایر دیدارهای امروز، ملوان بندرانزلی با نتیجه 2 بر یک مقابل هیات فوتبال البرز به پیروزی رسید، آوا تهران در خانه برابر کانی کردستان به تساوی 1-1 رضایت داد و نبرد تیم‌های ایساتیس کران فارس و پیکان تهران هم با برتری یک‌گله خودروسازان به پایان رسید.

نتایج هفته ششم لیگ برتر فوتبال زنان ایران
جمعه اول دی‌ماه

سپاهان اصفهان 0-3 خاتون بم

شهرداری سیرجان 6-1 پالایش گاز ایلام

ملوان بندرانزلی 2-1 هیات فوتبال البرز

ایساتیس کران فارس 0-1 پیکان تهران

آوا تهران 1-1 کانی کردستان

خاتون بم در پایان هفته ششم با 16 امتیاز و تفاضل 22+ صدرنشین جدول رقابت‌ها است و ملوان بندرانزلی با 16 امتیاز و تفاضل 7+ در رتبه دوم حضور دارد. شهرداری سیرجان با 13 امتیاز نامش در رتبه سوم به چشم می‌خورد و تیم‌های پالایش گاز ایلام و سپاهان اصفهان هم در رتبه‌های چهارم و پنجم حضور دارند. هفته هفتم لیگ برتر فوتبال زنان ایران در حالی روز جمعه هشتم دی‌ماه پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین تقابل هفته، 2 تیم‌های بدون شکست خاتون بم و ملوان بندرانزلی باید در بم به مصاف هم بروند و پالایش گاز ایلام هم در خانه میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود. همچنین شهرداری سیرجان هم در کردستان باید به مصاف کانی برود.