1402/07/06 20:11:55

روز پنجم بازی‌های آسیایی هانگژو با کسب ۲ طلا، ۴ نقره و یک برنز توسط ملی‌پوشان ایران به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از هانگژو، روز پنجم بازی‌های آسیایی امروز (پنج‌شنبه ششم مهرماه) برگزار شد و ورزشکاران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

در رقابت‌های امروز و در رشته ووشو، یوسف صبری و افشین سلیمی به مدال طلا، محسن محمدسیفی، شجاع پناهی و الهه منصوریان به مدال نقره دست یافتند.

در رشته تکواندو نیز آرین سلیمی با شکست مقابل حریف چینی صاحب مدال نقره شد. نکته مهم اینکه در این دوره از بازی‌ها هیچ کدام از نمایندگان تکواندو ایران به مدال طلا دست نیافتند و کارنامه این رشته بدون قهرمانی در هانگژو بسته شد.

امروز همچنین تیم شمشیربازی سابر ایران با شکست مقابل چین در مرحله نیمه نهایی، به مدال برنز رسید.

گزارش کامل عملکرد ورزشکاران ایران در روز 6 مهر در زیر از نظرتان می‌گذرد.

بسکتبال:

تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار خود از بازی‌های آسیایی هانگژو، ظهر امروز (پنج‌شنبه) به مصاف عربستان رفت و با نتیجه 81 بر 66 به پیروزی رسید. تیم ملی ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی بازی‌های آسیایی از ساعت 9 صبح روز شنبه به مصاف قزاقستان می‌رود.

بسکتبال سه نفره:

تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران با برتری مقابل ترکمنستان به مرحله بعدی صعود کرد. شاگردان لوکا کاروالیو موفق شدند ترکمنستان را با نتیجه 19 بر 13شکست بدهند و به دور بعد راه یابند.

تیم ایران در بازی اول به کره‌جنوبی باخته بود، اما پس از آن ژاپن و مالدیو را شکست داد و در نهایت نیز پس از غلبه بر ترکمنستان راهی دور بعد شد.

تیم بسکتبال سه نفره ایران با ترکیب احسان دلیرزهان، محمدمهدی رحیمی، علیرضا شریفی و امیرحسین یازرلو در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی شرکت کرده است.

والیبال ساحلی:

تیم ملی والیبال ساحلی ایران ب (عباس پورعسگری – علیرضا آقاجانی) به مصاف قزاقستان یک (دیمیتری یاکوولو – سرگی بوگاتو) رفت و دو بر صفر مغلوب حریف شد و در رده چهارم قرار گرفت. ملی‌پوشان ساحلی ایران با امتیازهای 25 بر 23 و 30 بر 28 نتیجه را واگذار کردند تا از دریافت مدال برنز بازبمانند.

دوچرخه‌سواری:

مسابقات دوچرخه‌سواری پیست بازی‌های آسیایی هانگژو آغاز شد و تنها نماینده کشورمان در بخش آقایان رقابت خود را در ماده اومنیوم استارت زد. رشته اومنیوم شامل 4 ماده اسکرچ، تمپوریس، دورحذفی و دور امتیازی است که لبیب در نهایت با 125 امتیاز به مقام چهارم دست یافت و از کسب مدال باز ماند. در این رقابت نمایندگان ژاپن، هنگ‌کنگ و امارات در رده‌های اول تا سوم ایستادند.

تنیس روی میز:

** امیرحسین هدایی در در مرحله یک‌شانزدهم نهایی بخش انفرادی، بعد از ظهر امروز مقابل «ایزاک کوئیک یانگ» از سنگاپور رفت و در جدال با نفر 65 رنکینگ جهانی با برتری ارزشمند 4 بر 2 رسید و گام به مرحله یک‌هشتم نهایی گذاشت. هدایی هم اکنون در رده 130 رنکینگ جهانی قرار دارد.

** نوشاد عالمیان در مرحله نخست انفرادی، پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی به مصاف «علی نور الخدراوی» از عربستان رفت و این حریف را 4 بر یک شکست داد. عالمیان در دیدار بعدی خود باید مقابل «هاریموتو» نفر 4 رنکینگ جهانی از چین قرار بگیرد.

** تنیس دو نفره مردان ایران با ترکیب نوشاد عالمیان و نیما عالمیان، پس از استراحت در مرحله نخست، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی به مصاف تیم تایلند رفت و در دیداری که تنها 25 دقیقه به طول انجامید، موفق شد حریفش را 3 بر صفر (11 بر 8، 14 بر 12 و 12 بر 10) شکست بدهد و راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود. تیم ایران برای حضور به جمع هشت تیم برتر، فردا به مصاف تیمی از چین تایپه برود.

** شیما صفایی تنها بانوی پینگ‌پنگ‌باز ایران به بازی‌های آسیایی، در دور نخست بخش انفرادی به مصاف ««هینا هایاتا» از ژاپن رفت و مقابل نفر 9 رنکینگ جهانی 4 بر صفر (11 بر یک، 11 بر 4، 11 بر 6 و 11 بر 3) شکست خورد و حذف شد.

شمشیربازی:

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف تیم هنگ‌کنگ رفت و در حالی که از حریف 30 بر 25 نیز عقب افتاده بود، اما در نهایت به پیروزی 45 بر 39 رسید و راهی مرحله بعدی شد. تیم ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم چین قرار گرفت و با نتیجه 45 بر 41 شکست خورد و به مدال برنز بسنده کرد.

محمد رهبری، محمد فتوحی، فرزاد باهر ارسباران و علی پاکدامن ملی‌پوشان ایران در این رقابت بودند.

شنا:

مهرشاد افقری ملی‌پوش شنای ایران، صبح امروز در ماده 50 متر پروانه به آب زد و در رقابت با حریفانی از قطر، قزاقستان، ژاپن،کره جنوبی، تایلند،اردن و هنگ کنگ، با ثبت زمان 24.67 ثانیه در رده ششم ایستاد.

تیراندازی:

امیر جوهری‌خو در مرحله مقدماتی تپانچه بادی مردان با ثبت رکورد 578.13 در رده نهم ایستاد. سجاد پورحسینی با رکورد 575.18 در رده هجدهم و جواد فروغی با رکورد 573.15 در رده بیست و ششم قرار گرفتند. تیم تپانچه بادی مردان با ترکیب جواد فروغی، امیر جوهری‌خو و سجاد پورحسینی با مجموع امتیاز 1726.46 در رده ششم قرار گرفت. در این ماده 14 تیم حضور داشتند.

ووشو:

یوسف صبری در دیدار نهایی وزن 75- کیلوگرم به مصاف فی لونگ کای از ماکائو رفت و در 26 ثانیه مقتدرانه موفق به ناک‌اوت کردن حریف خود شد و دومین مدال طلای ووشو کشورمان را کسب کرد.

محسن محمدسیفی دارنده سه مدال طلای بازی‌های آسیایی در دیدار فینال وزن 70- کیلوگرم به مصاف فنگ هی از چین رفت و در دیداری نزدیک با نتیجه 2 بر یک مغلوب حریف قدرتمند خود شد و به مدال نقره رسید.

در فینال وزن 65- کیلوگرم، افشین سلیمی به مصاف ساموئل ماربون از اندونزی رفت و در دیداری تماشایی موفق به برتری مقابل حریف خود شد و نخستین مدال طلای ووشو و دومین مدال طلای کاروان ورزشی کشورمان را کسب کرد.

** شجاع پناهی در دیدار نهایی وزن 60- کیلوگرم به مصاف ژوتائو وانگ از چین رفت و در دور راند مقابل حریف خود مغلوب شد و سومین مدال نقره ووشو را کسب کرد.

** الهه منصوریان در دیدار نهایی وزن 52- کیلوگرم ساندا بانوان به مصاف یوئه‌یائو لی دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا از چین رفت و با وجود تلاش در دو راند مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره رسید.

تکواندو:

** آرین سلیمی نیز در وزن 80+ کیلوگرم در دور نخست به مصاف ساموئل توماس هارپر موریسون از فیلیپین رفت و در دور اند متوالی و با نتایج 19 بر 7 و 15 بر 9 مقابل حریف خود به برتری دست یافت.

وی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف اناس صادق از اردن رفت و در دو راند متوالی و با نتایج 12 بر 9 و 6 بر 4 از سد حریف خود گذشت و ضمن صعود به دیدار نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

سلیمی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف منگ لی دارنده مدال نقره المپیک جوانان 2018 و نایب قهرمان جوانان جهان از چین تایپه رفت و در دو راند متوالی و با نتایج 14 بر 10 و 16 بر 13 به پیروزی رسید و فینالیست شد.

آرین سلیمی در دیدار نهایی وزن 80+ کیلوگرم به مصاف ژئو ژیانگ سونگ دارنده دو مدال برنز جهان از چین رفت و با نتیجه 2 بر یک مغلوب حریف خود شد تا به مدال نقره بسنده کند و تکواندوی ایران در حسرت مدال طلا مسابقات را به پایان برساند. راند نخست این دیدار با برتری 17 بر 11 تکواندوکار چینی به پایان رسید، اما سلیمی در راند دوم به برتری 19 بر 13 دست یافت تا سرنوشت این دیدار به راند سوم کشیده شود. در راند سوم نیز با نتیجه 21 بر 15 مغلوب حریف خود شد.

** در رقابت‌های وزن 67+ کیلوگرم بانوان، آناهیتا توکلی در دیدار نخست در دو راند متوالی و با نتایج 9 بر 2 و 7 بر 2 از سد الینه آلورا کریستیه از فیلیپین گذشت.

توکلی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف اسوتلانا اوسیپوا دارنده مدال طلا و نقره جهان از ازبکستان رفت و در دیداری نزدیک با نتیجه 2 بر یک مغلوب حریف خود شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. توکلی ابتدا در راند نخست با نتیجه 10 بر 2 مغلوب حریف خود شد، اما راند دوم را یک بر صفر با پیروزی به پایان رساند. در راند سرنوشت‌ساز سوم توکلی با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف خود شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.