1402/09/25 01:24:38

پنجمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران در حالی به پایان رسید که خاتون بم همچنان صدر جدول این رقابت‌ها را در اختیار دارد.

به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال استان البرز و به نقل از روزنامه فوتبالز، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران در طول 4 هفته گذشته با برنامه‌ریزی منظم به طور مستمر پیگیری شده که تا پایان هفته چهارم، خاتون بم، سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی 3 تیم بدون شکست این فصل از رقابت‌ها بودند و با رقابت مویرگی و نزدیک، رتبه‌های اول تا سوم جدول را براساس تفاضل گل به خود اختصاص دادند. روز (جمعه) نوبت به انجام پنجمین هفته از رقابت‌ها رسید و به نظر می‌رسید که با توجه به برنامه رقابت‌ها، احتمال تغییر و تحولات در کورس مدعیان وجود دارد.

سپاهان اصفهان در مهم‌ترین تقابل هفته پنجم لیگ برتر فوتبال زنان ایران در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برابر شهرداری سیرجان به میدان رفت تا اولین بازی طلایی‌پوشان در فصل جدید در این ورزشگاه مدرن به انجام برسد. در دیگر تقابل‌های حساس، خاتون بم در خانه میزبان نماینده فوتبال البرز بود و ملوان بندرانزلی هم در تهران برابر پیکان به میدان رفت. تیم‌های پالایش گاز ایلام و آوا تهران برگزارکننده دیگر مصاف هفته پنجم لیگ برتر فوتبال زنان بودند و در سنندج هم تیم‌های کانی کردستان و ایساتیس کران فارس برابر هم قرار گرفتند.

ترمز تیم اردلان را سپاهانی سابق کشید!
دو تیم سپاهان اصفهان و شهرداری سیرجان از ساعت 13 به میزبانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان کار خود را آغاز کردند. در آغاز نیمه نخست، شهرداری سیرجان تیم برتر زمین مسابقه بود و شاگردان مریم ایراندوست به دنبال رسیدن به گل بودند که فاطمه اردستانی توانست در نقش زننده گل پیروزی‌بخش شهرداری سیرجان بدرخشد و دروازه تیم فصل گذشته خود را باز کرد تا شاگردان ایراندوست با یک گل از حریف خود پیش بیفتند. سپاهانی‌ها برای جبران گل خورده تلاش زیادی انجام دادند اما نتوانستند به خواسته خود برسند و نیمه نخست با برتری یک‌گله سفیدپوشان سیرجانی به پایان رسید.

شاگردان ایراندوست در نیمه دوم هم در تلاش برای رسیدن به گل برتری بودند و در نقطه مقابل، طلایی‌پوشان هدف‌شان رسیدن به گل تساوی بود که با وجود خلق موقعیت گلزنی از سوی بازیکنان 2 تیم، سفیدپوشان سیرجانی توسط مریم علیزاده به گل دوم خود رسیدند تا پیروزی‌شان در مسابقه امروز را تثبیت کنند. در دقایق پایانی مسابقه، موقعیت‌های نصفه‌ونیمه‌ای روی دروازه‌ها ایجاد شد اما توپی از خط دروازه‌ها گذر نکرد تا حساس‌ترین تقابل هفته با برتری شهرداری سیرجان خاتمه یابد و اولین شکست سپاهان در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان به‌ثبت برسد.

از جشنواره گل خاتون تا برد اقتصادی ملوان
خاتون بم برای تداوم صدرنشینی‌اش در لیگ برتر فوتبال زنان به دنبال شکست دادن نماینده فوتبال البرز بود و شاگردان مرضیه جعفری که نمایش تهاجمی خوبی را هم از خود نشان دادند، توانستند به خواسته‌شان برسند و بردی پرگل را در خانه جشن گرفتند. در نیمه نخست، زهرا قنبری و نگین زندی برای خاتون بم موفق به گلزنی شدند و در نیمه دوم، زندی بار دیگر در نقش گلزن درخشید و سارا دیدار و سمیه اسدیان دیگر گلزنان خاتون بودند تا بازی با برتری 5گله شاگردان جعفری خاتمه یابد.

ملوان بندرانزلی در دیداری بیرون از خانه مقابل پیکان تهران، توانست در روز گلزنی افسانه چترنور از روی نقطه پنالتی بردی اقتصادی را به‌دست آورد و شاگردان ساناز سامی با کسب 3 امتیاز به انزلی بازخواهند گشت. در نبرد تیم‌های پالایش گاز ایلام و آوا تهران، ایلامی‌ها به بردی 3 گله دست پیدا کردند و ایساتیس کران فارس هم در سنندج موفق به‌ثبت کامبک شد و با وجود دریافت گل اول، بردی 3 بر یک را به‌دست آورد تا نخستین پیروزی‌اش در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان را جشن بگیرد.

*نتایج کامل هفته پنجم لیگ برتر فوتبال زنان ایران:جمعه بیست‌وچهارم آذرماه – ساعت 13

سپاهان اصفهان 0-2 شهرداری سیرجان

خاتون بم 5-0 هیات فوتبال البرز

پیکان تهران 0-1 ملوان بندرانزلی

پالایش گاز ایلام 3-0 آوا تهران

کانی کردستان 1-3 ایساتیس کران فارس

در پایان هفته پنجم لیگ برتر فوتبال زنان ایران تیم‌های خاتون بم و ملوان بندرانزلی همچنان شکست‌ناپذیر باقی ماندند. بمی‌ها با 13 امتیاز و تفاضل 19+ صدرنشین جدول رده‌بندی هستند و ملوان بندرانزلی هم با 13 امتیاز و تفاضل 8+ در رتبه دوم حضور دارد. پالایش گاز ایلام با 12 امتیاز به رتبه سوم جدول صعود کرد و سپاهان اصفهان هم با پذیرش اولین شکست فصل، 10 امتیازی باقی ماند و با تفاضل 10+ در رتبه چهارم جدول قرار گرفت.

شهرداری سیرجان هم در شرایطی مشابه سپاهان با 10 امتیاز و تفاضل 10+ در رتبه پنجم باقی ماند که علت حضور شاگردان مریم ایراندوست در رتبه‌ای پایین‌تر از طلایی‌پوشان اصفهانی، گل زده بیشتر سپاهان است. البته که در پایان فصل، ملاک مقایسه عملکرد تیم‌ها در صورت برابری امتیاز، نتیجه به‌دست آمده در دیدار رودررو (رفت‌وبرگشت) خواهد بود. هفته ششم لیگ برتر فوتبال زنان ایران جمعه هفته آینده (اول دی‌ماه) پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین مسابقه، سپاهان اصفهان میزبان خاتون بم است و شهرداری سیرجان باید در خانه به مصاف پالایش گاز ایلام برود. در دیگر دیدار مهم این هفته، ملوان بندرانزلی به مصاف هیات فوتبال البرز خواهد رفت.