1402/11/26 23:23:15

تیم‌های استقلال و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته اول از دور برگشت لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۷:۱۵ فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

استقلال برای حفظ صدرنشینی لیگ برتر به دنبال تکرار پیروزی دور رفت مقابل صنعت نفت آبادان است.
به گزارش خبرگزاری آنا، تیم‌های استقلال و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته اول از دور برگشت لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۷:۱۵ فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

این دو تیم پیش از این ۵۳ دیدار مقابل هم انجام داده‌اند که ۲۴ بازی با برتری استقلال تمام شده، ۱۱ دیدار را صنعت نفت بُرده و ۱۸ مسابقه با تساوی خاتمه پیدا کرده است. در مسابقه فردا استقلال که ۳۲ امتیاز از تیم فصل اول به دست آورده و صدرنشین است با آگاهی از این موضوع که سپاهان رده دومی به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا، این هفته استراحت دارد و با دانستن نتیجه بازی امروز پرسپولیس رده سومی به دیدار حریف آبادانی می‌رود. آبی‌پوشان بازی دور رفت را ۳ بر صفر بردند.

استقلال در فصل نقل و انتقالات زمستانی جلال‌الدین ماشاریپوف کاپیتان تیم ملی ازبکستان و رافائل سیلوا مدافع برزیلی که در ابتدای فصل آبی‌پوشان را ترک کرد به نفرات خود اضافه کرده و سعید مهری و کوین یامگا از این تیم جدا شده‌اند، البته یامگا به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه چشم از جمع شاگردان جواد نکونام خارج شد. ضمن اینکه امیرارسلان مطهری هم عملاً جایی در فهرست سرمربی تیم ندارد، اما چون با استقلال قرارداد دارد و حاضر به جدایی نیست، فعلاً در لیست آبی‌ها قرار دارد ولی عملاً به بازی گرفته نمی‌شود.

در سمت مقابل صنعت نفت بعد از استعفای عبدالله ویسی برای انتخاب جانشین وی دچار چالشی جدی شد. وینفرد شفر، محرم نویدکیا و فراز کمالوند سرمربی این تیم شدند، اما بلافاصله ادامه همکاری میسر نشد، در این میان کمالوند بعد از پنج روز با صنعت نفت خداحافظی کرد تا رکورددار باشد. در نهایت سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی مشغول به کار شد و در اولین تجربه سرمربیگری هم در آبادان و در چارچوب مرحله یک شانزدهم جام حذفی مقابل استقلال ملاثانی لیگ یکی تن به شکست داد تا صنعت نفت تمام تمرکز خود را روی بقا در لیگ برتر بگذارد. برزیلی‌های جدول رده‌بندی لیگ برتر با ۱۱ امتیاز در رده چهاردهم جای دارند و بختیاری زاده مسئولیت دشواری برای حفظ این تیم قدیمی و ریشه دار در سطح اول فوتبال ایران دارد.

در دیدار فردا عملاً شانس استقلال برای کسب پیروزی به مراتب بیشتر است گرچه اولین بازی رسمی این تیم پس از قریب به ۵۰ روز خواهد بود. صنعت نفت که احمد شریعت زاده و فهد طالب این تیم را ترک کردند با جذب فرشاد محمدی مهر، ساسان حسینی، عرفان قهرمانی، محمدصادق بارانی و مهدی حنفی به دنبال آن خواهد بود که در این بازی خارج از خانه به حداقل امتیاز دست یابد.