1402/09/23 19:01:38

کارشناس داوری به تحلیل قضاوت دربی 102 پایتخت پرداخت.

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد قضاوت موعد بنیادی‌فر در بازی پرسپولیس و استقلال که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم داوران عراقی که در اتاق VAR نشسته بودند بزرگ نبودند شاید اهمیت این بازی را نمی‌دانستند یا نتوانستند به خوبی به بنیادی‌فر کمک کنند. در دقیقه 12 بنیادی‌فر پس از بررسی صحنه از طریق VAR به درستی برخورد آرمین سهرابیان و علی نعمتی را دستور به ادامه بازی داد. در آن لحظه مدافع استقلال سر خورد و دستش به بدن شهاب زاهدی برخورد کرد. به همین دلیل این حرکت به شکلی نبود که داور را مجاب به اعلام پنالتی کند.

وی افزود: در همان نیمه اول توپ یکبار به دست مهدی ترابی برخورد کرد که آن هم پنالتی نبود. همچنین داور به درستی در صحنه برخورد گوستاوو بلانکو حسین کنعانی زادگان پنالتی نگرفت.

کارشناس داوری گفت: در صحنه‌ای از نیمه دوم امید حامدی‌فر که کارت زرد داشت به مچ پای شهاب زاهدی ضربه زد و داور باید بلافاصله به وی کارت قرمز نشان می‌داد. در ادامه بازی در دقیقه 84 بنیادی‌فر برای بررسی برخورد علی نعمتی و پیمان بابایی به سمت VAR رفت که تصمیمش برای ادامه بازی درست بود زیرا مهاجم استقلال شانه مدافع پرسپولیس را لمس کرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین صحنه این بازی در دقیقه 93 رقم خورد که اعلام پنالتی به سود استقلال درست بود. علی نعمتی در این صحنه بدون ضربه زدن به توپ در لحظه آخر با تکل خود پای آرش رضاوند را لمس کرد و داور پس از بررسی صحنه به درستی پنالتی گرفت